Nemusíme byť poľovníci, aby sme pochopili, akú má hodnotu osláviť s druhými naše úspechy. Roky si štrngáme namrazenými pohármi s Jägermeistrom a analyzujeme tú nerozšifrovateľnú bylinnú príchuť. Prečo nás stále tak fascinuje?
Od výroby octu až po likéry Jägermeister
Veľa slávnych príbehov začínajú písať nenápadní ľudia, a inak to nebolo ani v prípade značky Jägermeister. Curtovi Mastovi sa podarilo v roku 1934 z výrobní octu spraviť vychýrené závody na výrobu bylinného likéru, no nie hocijakého.
Až 56 tajných bylinných prísad sa rozleje po vašom jazyku do každého z chuťových pohárikov, a vy máte zrazu ťažkosti s ich analýzou, pretože práve dovedna tvoria čosi, čo vás tak láka, a najlepšie poriadne zachladené a z ľadových pohárikov.
Nemecká značka Jägermeister skrátka triafa presne do čierneho a uspokojuje chute tých najnáročnejších zákazníkov. Pre vtedajších pozorovateľov zrodu značky mohlo byť fantastické sledovať, ako zakladateľ likéru hádzal rôzne typy fliaš na dubovú podlahu, aby vytvoril nerozbitnú fľašu pre svoj vzácny mok.
Poľovníctvo a potulky v prírode si priam žiadali navrhnúť fľaši taký tvar, ktorému budeme dôverovať. Ani farba fľaše nebola zvolená náhodne – zelená je totiž úzko spätá s poľovníctvom a navyše chráni tmavú tekutinu pred UV žiarením.
Tajná receptúra Jägermeistra
Je samozrejmé, že receptúru bylinného likéru môžu poznať len vyvolení, a tí si tajomstvo jeho výroby vezmú až do hrobu. Aj za Jägermeistrom stojí odborník, ktorý posudzuje kvalitu bylín, aby sa do nápoja dostala len elita medzi bylinami, a aby ich pomer bol fľaška za fľaškou rovnaký. Vedeli ste, že aj obrázok jeleňa, ktorý zdobí zelenú hranatú fľašku, je chránený obchodnou značkou Jägermeister?
Symbolizuje známu legendu o Hubertovi, patrónovi poľovníkov, a na fľaške sa vyníma už od zrodu značky. Aby sa vám s Jägermeistrom nabudúce štrngalo s ešte väčšou cťou, spomeňte si na to, že v Nemecku je po ňom pomenovaná aj ulica, tá, na ktorej lahodný mok vynašli a kde dnes sídlia kancelárie Jägermeistra.
Jägermeister na dresoch
Zakladateľ značky veľmi rýchlo pochopil, že logo jeleňa by sa krásne vynímalo na futbalových dresoch športovcov, a táto chodiaca reklama sa neskôr stala takým hitom, že dnes si už športovcov bez reklamných nápisov na odevoch ani nevieme predstaviť. Od roku 1973 sa nápadu Güntera Masta chopilo množstvo značiek, Jägermeister bol ale priekopníkom športového marketingu.
Za kvalitou výrobkov si stojí – až ročné zrenie v dubových sudoch a neodolateľná kombinácia bylín, kvetov, korienkov a ovocia má na takúto kampaň právo.
Spoločnosť Mast-Jägermeister v 60. rokoch vyrábala viac ako 20 druhov kvalitného alkoholu, napr. ovocné a kávové likéry, rascová pálenka, ale neskôr venovala pozornosť len tomu najlepšiemu, vášmu obľúbenému Jägermeistrovi. Tak na vaše zdravie!